Lang leve koning Julien (Watson & Haaland, 2014); de leukste Maki-fissa ooit

/

Als je de Madagascar-films gezien hebt, weet je hoe hilarisch het dierenrijk kan zijn in de jungle. Nadat de penguin-helden uit de films al hun eigen spin-off kregen, kon het niet lang meer duren voordat ook koning Julien uit de films een eigen podium zou krijgen. En voilà, daar is dan Netflix Original Lang leve koning Julien (All Hail King Julien).

In vijf vermakelijke afleveringen van rond de 20 minuten, krijgt de koning van de maki’s alle ruimte om zijn komische karakter en danstalent te etaleren. De eerste aflevering laat zien hoe de inauguratie van Julien verliep, nadat zijn oom er de brui aan had gegeven na een duistere voorspelling aangehoord te hebben. Julien laat gaandeweg zien dat hij (af en toe) best over verantwoordelijkheidsgevoel beschikt als koning, hoewel hij wel het nodige advies krijgt van zijn politiek adviseur en maatje Maurice. Over populariteit heeft Julien niets te klagen: De kleine Mort adoreert Julien als geen ander en weet zeker dat Julien niemand in de steek zal laten, al is de situatie nog zo bedreigend. Het koningschap vult Julien op geheel eigen wijze in, hij vertoont in zekere zin grappige parallellen met koning Willy van Lucky TV: Hij is niet alleen de koning van het volk, maar ook zeer zeker van de feesten, net zoals onze feierbeist Willy.

Lang leve koning Julien netflix1

Precies de goede lengte

Lang leve koning Julien kijkt lekker weg. De afleveringen duren rond de 20 minuten en dat is net de juiste hoeveelheid. Doordat je de hoofdpersonages uit de Madagascar-films mist, is er een kleinere variëteit aan karakters die je in een lange speelfilm wel nodig zou hebben. Bovendien bieden de vijf afleveringen van Lang leve koning Julien mogelijkheden om met gevarieerde verhaallijnen te komen. Zo zal Julien dus zijn volk moeten redden van een groep hongerige roofdieren, maar maakt hij zich ook druk om zijn populariteit van ‘slechts’ 99%. Het zijn stuk voor stuk feelgood-afleveringen en uiteraard erg geschikt om met kinderen te kijken. Hoewel ze voor de oudere kijkers natuurlijk ook erg grappig zijn! Wij zijn fan van -uiteraard- Julien en zijn droge maniertjes en zijn manier van politiek bedrijven, maar vooral ook van de kleine en superschattige Mort. Dus stap in die safari-jeep en ga naar de leukste Maki-fissa ooit! I like to move it move it…You like to….MOVE IT!

Lang leve koning Julien netflix2 Mort

Koning Julien’s countdown naar 2015

Gisteren (30 december) kwam Netflix met een leuke toevoeging op de serie. Koning Julien komt met een 4 minuten durend filmpje waarin hij, uiteraard op geheel eigen wijze, aftelt naar het jaar 2015. Waarom zou je wachten met feesten tot het 12 uur is? Ergens op de wereld moet het al 12 uur zijn, dus laat het feestje maar beginnen! Je kunt op Netflix meefeesten met Julien, Maurice en Mort! Happy New Year!