Hit enter after type your search item

Orlando Ruiz de Fez Media (tekstschrijver en copywriter)

img

Wie zit er achter de website Wij Kijken Netflix?

De website Wij Kijken Netflix is opgericht en wordt beheerd door Orlando Ruiz de Fez Media. Maar laten we niemand in de maling nemen. Dit is gewoon Orlando E.A. Ruiz de Fez als tekstschrijver / copywriter. Misschien kent u hem als ‘de Spanjaard zonder bruine huid’, ‘de kleine uit Krommenie’ of misschien wel door de belachelijk veel voor- en achternamen die hij heeft.

Maar een naam is maar een naam, zong Marco Borsato vast ooit weleens onder de douche. Belangrijker: wat kan hij als freelance copywriter / tekstschrijver voor u betekenen?

Tekstschrijver / copywriter

Dat zijn een aantal dingen:

  • Zoals verschillende verkoopteksten schrijven, bijvoorbeeld over producten of diensten.
  • Nieuwsbrieven schrijven
  • Bedrijfsidentiteiten verzinnen en opzetten
  • Social media kanalen (Facebook, Instagram, Pinterest) opzetten, afstoffen en/of beheren met sterke content (eventueel met humor) om meer bereik en likes te genereren of alleen brainstormen over uw strategie
  • Ik kan als tekstschrijver / copywriter naar uw huidige teksten kijken en ze optimaliseren voor Google, of hele nieuwe SEO-geoptimaliseerde teksten voor u schrijven die zorgen voor meer klanten, lezers, leads en/of clicks. Tevens voer ik een SEO-audit uit om te zien waar de kansen liggen.
  • Toon het unieke van uw bedrijf door middel van een aansprekend en misschien wel grappig verhaal. Door het commerciĆ«le te verbinden met het persoonlijke zorgt u voor meer binding met de klanten. Dit heet storytelling en ik kan u daar, als tekstschrijver / copywriter, bij helpen. Natuurlijk in de juiste tone of voice, zo ben ik. 
  • U hoort het overal: bloggen is belangrijk. Zowel om meer bezoekers naar uw site te trekken als om meer binding met hen te krijgen. Maar bloggen kost ook tijd. Ik kan dit voor u uit handen nemen. Samen bepalen we het onderwerp voor 1 blog of we maken direct een planning voor de komende tijd, zodat u zich kunt richten op andere zaken.
  • U heeft een tof idee voor een boek, artikel of iets anders met letters, maar u krijgt het zelf maar niet op papier? Dan kan ik u helpen. Samen kijken we naar wat u precies wilt en ik schrijf het voor u. Handig hoor, zo’n ghostwriter.
  • Als freelance copywriter, tekstschrijver en journalist kan ik u tevens helpen met: scripties, brochures, columns, slogans, recensies, creatief schrijven, vertalingen (tussen het Nederlands, Spaans en Engels switch ik als een getraind koetspaard) en bestaande teksten corrigeren, redigeren of herschrijven.

“Zo, dat zijn een hoop dingen”, hoor ik u al mompelen. Dat klopt.

Maar waarom bij mij aankloppen?

ps: niet te hard kloppen, laten we het alsjeblieft beschaafd houden.

Tekstschrijven en copywriting is een vak. Ik zorg er als tekstschrijver en/of copywriter voor dat u precies dat bereikt wat u met uw tekst voor ogen heeft. Voor 13 en zelfs 14 in een dozijn teksten, moet u alleen niet bij mij zijn. Wel als u creatieve teksten wilt die precies doen wat u wilt, met humor, of we laten die humor volledig weg. Maar bovenal teksten zonder jargon en saaiheid. Want daar heeft niemand iets aan. 

Schrijver Charles Bukowski was het met mij eens:

Boring damned people. All over the earth. Propagating more boring damned people. What a horror show. The earth swarmed with them.CHARLES BUKOWSKI (SCHRIJVER)

Dit zei hij ooit tegen me op een feestje. Ik kon alleen maar knikken en nog wat borrelnoten pakken uit het schaaltje voor mij. Neem dus contact op om de mogelijkheden te bespreken. Allicht kunnen we iets voor elkaar betekenen.

Hoe werk ik?

U denkt dat we iets voor elkaar kunnen betekenen? Mooi! Dat zou zomaar eens kunnen. Maar wat zijn nu de vervolgstappen die we moeten nemen om tot een succesvolle samenwerking te komen?

1. Kennismaken.

We moeten elkaar eerst wat beter leren kennen, toch? Dat kan onder het genot van een bak chocomel (of iets anders naar keuze), door een aantal mailtjes naar elkaar te sturen of door elkaar via de telefoon te spreken. Op deze manier komen we erachter wat u precies wilt en kunnen we beslissen of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

2. De grote lijnen.

Ik laat u zien wat ik als tekstschrijver / copywriter heb bedacht. Dit kunt u zien als de grote lijnen die worden uitgezet. Een samenvatting van de tekst, een aantal steekwoorden, de tone-of-voice. U kent het wel. Vervolgens geeft u hier uw mening over, eventueel met de nodige op- en aanmerkingen.

3. De eerste versie.

Ik ga aan het werk, schrijf de tekst en stuur hem naar u op. Dan is het tijd voor feedback! U bepaalt of u tevreden bent met de tekst of dat er nog dingen veranderd moeten worden. Eenvoudige veranderingen zijn uiteraard al in de prijs inbegrepen.

4. De tweede versie.

Ik ga aan de slag met uw feedback en schrijf een aangepaste tekst. Ik houd rekening met uw feedback, maar het uiteindelijke doel van je tekst is het belangrijkste. Als ik denk dat de tekst beter wordt als ik geen rekening houd met de feedback, dan leg ik u dat in deze stap uit.

5. De lastige klant.

Nog steeds niet tevreden? Ik kan het me bijna niet voorstellen! Maar dan kunt u nogmaals, letterlijk of figuurlijk, met een rode pen wat aantekeningen maken. Ik zal daarna kosteloos de tekst aanpassen aan uw wensen, ook als dat tegen mijn advies in gaat. U bent immers de klant en die is nog steeds monarch.

6. Heerlijk stukje tekst!

U heeft nu een heerlijk stukje tekst dat u voor verschillende doeleinden kunt gebruiken! Dat wordt smikkelen geblazen, dat kan ik u wel vertellen.

Neem contact op.

Geneer u niet en stuur mij een mailtje, bel me op, whatsapp me, schrijf een briefkaart of stuur een sms om zo uw vraag of opmerking kenbaar te maken. En misschien drinken we binnenkort wel een kop Fristi of een glas koffie om te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

U kunt mij bellen op +31 (6) 44 87 43 31. Ik luister alleen mijn voicemail nooit, of misschien 1x per jaar, dus als ik niet opneem, dan kunt u het beste even een mailtje sturen. Die beantwoord ik namelijk wel elke dag, als het goed is.

Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :